Eterna si fascinanta Romanie – azi, ITM

Daca aveti sau ati avut firma, probabil stiti si ce inseamna ITM. Daca nu, va explic eu: ITM = Inspectoratul Teritorial de Munca. Adica acea institutie a statului care se ocupa, pe langa securitatea muncii (protectia muncii) si de evidenta cartilor si a contractelor de munca. Acolo se inregistreaza orice contract de munca, orice modificare a acestuia (felul muncii, functia, salariul, desfacerea, etc.).

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Partea frumoasa de-acum incepe: primesc acasa (la sediu), o hartiuta-NOTIFICARE, in care mi se aduce la cunostinta ca firma mea nu a mai depus de multa vreme declaratii. Mai exact 24 de declaratii. Dar nici eu nu mai lucrez la firma mea de 24 de luni, asa ca ma uimeste scrisorica. Oricum tonul e amenintator, „ca va facem, ca va dregem, daca nu veniti in 15 zile de la primirea prezentei, pentru clarificarea situatiei” Uimit inca, ma duc pana la respectiva institutie. Cer eu cateva explicatii legat de notificare, la care sunt intrebat de cand nu mai am angajati. Pai, de exact 24 de declaratii nedepuse. Le spun si ca eu am fost singurul si ultimul angajat. Raspunsul vine halucinant: „veniti cu o adresa prin care explicati ca firma nu mai are angajati in perioada in care nu ati depus declaratii si (atentie) ADUCETI O COPIE A DESFACERII ULTIMULUI CONTRACT DE MUNCA (!?!). Uimirea mea se transforma in consternare: „pai doamna, aici e ITM-ul, adica locul unde se inregistreaza tot ce tine de un contract de munca! Nu aveti desfacerea contractului meu de munca??? Eu il am vizat de ITM, acasa, intre actele personale”. Raspunsul vine ingenuu: „asa ni s-a cerut si noua”.

Pai oameni buni! daca la ITM ma intreaba daca am decizia de desfacere a contractului de munca, mai urmeaza ca la banca sa fiu intrebat ce rulaje am avut pentru luna anterioara ca sa stie daca am avut miscari in cont. Absurdul situatiei e mai mult decat evident, dar nu inteleg la ce le mai trebuie inca doua hartii. Ca sa umple arhiva noului sediu din Oradea? Nu au destule hartii cu declaratii si contracte? Ca si asa pe langa suportul de hartie mai mergi si cu discheta cu formatul electronic la orice document pe care il ai de inregistrat. Daca nu mai gasesc documentele in format tiparit, de ce nu mai au in format electronic, de ma obliga pe mine sa duc si copia dupa decizia de incetare? Inseamna ca s-a pierdut complet baza de date?

Ce ne facem fratilor? Ne ingropam in hartii pentru ca suntem incompetenti! Asta facem! Sau „testam” terenul. Sa vedem cine raspunde, ca sa stim la cine mergem in control, ca sa ne facem norma de amenzi.

Notificarea de care povestesc au primit-o zeci si sute de firme din informatiile pe care le am. Fraieri sau neglijenti se vor gasi ca sa ia leapsa.

Comments are closed.