Despre poliţie şi creşterea amenzilor

De câte ori vine ministerul de interne cu câte o propunere legislativă mi se face inima miiiiică-mică de tot, mai mică decât un purice.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

În primul rând pentru că rolul oricărui minister nu este de a legifera ci de a aplica şi executa ceea ce spune la leje: fix de aia organismul din care fac parte ministerele se numeşte EXECUTIV (da, despre guvern e vorba). Ca şi cum nu ar fi îndeajuns, acel minister este FIX cel de interne, adică al capetelor de cretă. Când vă opreşte câte unul, voi nu vă simţiţi cumva ca şi cum aţi sta faţă în faţă cu Bulă în persoană?

În al doilea rând, e ştiut de când e lumea şi pământul, că atunci când vrei să justifici o porcărie, o împănezi cu statistici: nici dracu’ nu-şi bate capul să le verifice. Statistic, cele mai multe accidente au loc din cauza vitezei. Practic, pe unele porţiuni de drum limita de viteză este de 30-40 de km/h (am văzut şi limitări de 20 km/h în afara localităţilor) din cauza „condiţiilor rutiere”, deşi dacă aceleaşi condiţii nu ar fi „aspre”, limita ar fi undeva la 70-80 km/h. Bineînţeles că accidentele au loc în intervalul de viteză 40-70 km/h, deci, nu-i aşa, s-a depăşit limita de viteză. Deci, statistic…

În al treilea rând, e şi mai bine ştiut că miliţienii noştri nu ştiu să facă prevenţie ci doar să sancţioneze. Cum altfel se explică faptul că, ai noştri ca brazii, stau în boscheţi şi te vânează cu radarul? Dacă au în sarcinile de serviciu şi PREVENIREA accidentelor sau măcar DISCIPLINAREA participanţilor la trafic, simpla prezenţă la vedere ar face minuni. Dacă în schimb sarcina lor principală e să adune bani la buget, atunci se descurcă de minune, dar ar trebui măcar să o recunoască. Dacă ar face-o, implicit ar recunoaşte că siguranţa rutieră le este fix perpendiculară, deci ar putea fi făcuţi co-responsabili pentru foarte multe dintre decesele de pe şoselele României.

În al patrulea rând (nu e chiar ultimul, dar mă voi limita momentan la atât), numai dacă eşti imbecil sau rău intenţionat poţi spune că cele 30 de ore de conducere în trafic pe care le predau instructorii auto, mai sunt suficiente pentru deprinderea abilităţilor necesare conducerii ÎN SIGURANŢĂ PE DRUMURILE PUBLICE. Unii ar spune că permisul nu e o necesitate, dar eu consider că este, numai că nu e necesar să-l iei din prima, a doua, a treia şi nici măcar în primul an de la începerea şcolii de şoferi. Repetiţia e mama ştiţi voi cui…  Ar mai fi un aspect: conducerea automobilului, la fel ca orice altă abilitate, trebuie antrenată şi testată. MEREU. Cum absolut întâmplător trăim într-o epocă cibernetică, mă gândeam io aşa… în sinele meu, că o testare de 2-3 ore într-un simulator ar trebui să fie condiţia de bază pentru a conduce. Din 4 în 4 ani…

În loc de concluzii

Aşadar, cine cunoaşte cât de cât psihologie, ştie că nu mărimea amenzii contează, ci aplicarea cu consecvenţă: dacă ai o amendă de 1000 de lei, în mod sigur o amâni la plată, dar dacă ai una de 10 lei, o plăteşti rapid. Numai că atunci când se adună mai multe amenzi de 10 lei, începi să te gândeşti dacă e rentabil să încalci regulile de circulaţie. Părerea mea. Şi nu numai.
< /br>

Comments are closed.