Dacia Duster – (P)review

Am fost duminica la „Ziua portilor deschise Dacia” in parcarea din Piata Independentei. Si am vazut maimuta. Mai exact masina sau, pentru conformitate cu talonul, masinuta. De condus nu am condus-o (inca), pentru ca era adunata la coada lume ca la urs, iar eu nu aveam nervi sa stau o ora sa astept (desi erau doua masini de test). D-aia i-am zis preview 😛

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Asadar am admirat-o exterior/interior si am avut o oarecare nedumerire: oare doar asa se pot reduce la maxim cheltuielile daca pui acelasi interior la toate modelele marcii? Bordul seamana izbitor cu Sandero/Loganul nou, incat ai senzatia ca stai intr-o berlina putin mai ridicatat de la sol. M-a frapat lipsa posibilitatii de reglare a volanului pe inaltime, desi era model 4×2, si inca unul dinspre varful gamei (ma intreb daca are asa ceva la modelul de top 4×4). In general interiorul, chiar si al portbagajului mi-a facut senzatia ca vad un Sandero nitel mai dolofan, hayonul cel putin e aproape identic ca forma cu cel de Sandero. Spatiul interior este exact cat ii spune numele: spatiu interior. Atat si nimic mai mult. Nu va asteptati la confort sau la pretentii de Mitsubishi Pajero sau Nissan Patrol, pentru ca veti fi crunt dezamagiti. Daca va ganditi mai degraba la ARO 10, veti avea in fata o evolutie a acelui tip de interior: simplu si robust. De altfel asemanator pana la identitate cu Sandero (again) mai ales la nivelul scaunelor si al banchetei spate. Nu mi s-a parut a fi mai mare la interior cu mult fata de Sandero (devine sablon, dar asa este).

Daca ridici capacul ce acopera busonul rezervorului de combustibil apare o alta dilema: oare chiar e la fel de mare la interior pe cat e la exterior? Asta pentru ca da senzatia de caroserie masiva asezata grosier peste un schelet fragil, adica se vad diferente de nivel foarte mari intre structura si tablaria propriu-zisa, exterioara. Portbagajul e mare, dar este proportional cu gabaritul, de unde si senzatia de deja-vu (Sandero).

Uitandu-ma in fisa tehnica am devenit confuz de-a dreptul. Greutatea la gol e in jur de 1200 de kg!!!! Pai atat are Sandro-ul meu! Si nu e Stepway. Incep sa fac speculatii: oare cat de groasa e tabla? sigur nu ia mai mult de 2 stele la crash-test! ce naiba au luat de pe ea de e asa de usoara? O sa ziceti ca e varianta 4×2 si d’aia e mai usoara. Corect! Dar e totusi mult mai inalta/lunga/lata decat un Sandero, deci nu prea e ok sa fie la fel de grea… In plus, motoarele sunt identice cu gama Logan/Sandero, deci nu ar rezulta de acolo o diferenta de greutate. Sa nu uit! daca te uiti sub capota motorului ai senzatia de inghesuiala teribila, ceea ce nu vezi la Logan/Sandero, desi sunt din clase inferioare.

Acum, pana nu am condus-o, mi se pare o masina de trecere pentru fostii proprietari de Dacii catre modele SUV. Dupa ce pun mana pe ea pot spune mai multe despre comportament, dar nu ma astept la multe, date fiind asemanarile mult prea numeroase intre Duster si celelalte modele ale marcii Dacia… Poate la varianta 4×4 sa fie ceva diferente, dar ma indoiesc si aici, pentru ca automat greutatea creste datorita mecanismelor specifice pentru tractiune integrala (cardane, cutii de transmisie, reductoare, etc.), iar puterea nu are cum sa mai creasca cu aceste motoare.

Comments are closed.