Viitorul cadoului: online!

Cum ar fi ca tehnologia criogeniei să cunoască o dezvoltare subită în următoarele luni şi să devină posibil să fie îngheţată o fiinţă umană şi apoi readusă la viaţă în perfectă stare? Cred că ar fi considerată o nouă minune. Şi chiar că ar fi. Un fel de călătorie în timp, dar din păcate doar în viitor. Cum ar arăta lucrurile atunci? După o călătorie în lumea IC-urilor, hai să facem o călătorie de 20 de ani în viitor alături de un magazin online, ca să vedem cam cum s-ar putea modifica tehnologia vânzărilor online.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Astăzi cumpănim mult în faţa rafturilor din magazinele de cadouri să găsim cel mai frumos cadou. Şi totuşi nu suntem siguri că ceea ce vom lua va fi pe placul cadorisitului. În varianta online, magazinul de cadouri al viitorului va fi dotat cu wishlist-uri ale userilor. Aici va interveni deja amintitul IC, pe baza căruia vom afla exact ce îşi doreşte sărbătoritul nostru: un program va trimite în „cloud” lista de obiecte pe care şi le doreşte, iar de acolo, fiecare dintre prietenii săi va putea da un search pentru a găsi magazinul care le oferă. Acelaşi program va da posibilitatea mai multora dintre prieteni să plătească parţial pentru unul dintre cadourile din listă. Magazinul va face şi personalizarea cadoului şi chiar va trimite coletul la destinaţie fără nici un fel de cost suplimentar. Ce se va putea cumpăra? „All that money can buy”! Când vorbim de o listă ce poate fi accesată doar de prieteni (oarecum asemănător modului în care astăzi doar unii dintre userii Facebook pot vedea detalii ale profilului sau fotografii), e destul de lesne de înţeles că va fi mult mai uşor să „ghiceşti” ce îşi doreşte sărbătoritul, iar dacă e vorba de un cadou mai mare costurile se vor împărţi mai uşor. Aşadar se vor putea cumpăra excursii în luna de miere pe lună, aparate de zbor individuale (ce vor lua locul automobilelor de azi), automobile de epocă (să nu vă miraţi dacă veţi putea lua atunci un Logan sau Sandero produs în 2009 ca fiind de epocă, doar au trecut 20 de ani!), opere de artă ale unor mari pictori sau sculptori renascentişti (ce va împiedica magazinul de cadouri să ia legătura direct cu casele de licitaţii?), bijuterii sau, de ce nu, proprietăţi imobiliare.

Dezvoltarea comeţului online va avea, pentru România cel puţin, doar efecte benefice: toate tranzacţiile vor putea fi monitorizate de fisc, care astfel va putea supune (sau nu) accizării unele produse şi va putea stabili provenienţa bunurilor din patrimoniul unei persoane. Simplu şi eficient, nu?

Oare le vom trăi peste 20 de ani?

 

 

Acest articol a fost scris pentru concursul SuperBlog 2011.

Comments are closed.